30 December 2011

kahwin cepat atau lambat tetap org cakap jugak

salam sukadukakami

saja nak share

KAHWIN HANTARAN MURAH :"ish! murahnya hantaran dia, ni mesti sengkek ni!"

KAHWIN HANTARAN MAHAL : "ish! mahalnya? nak jual anak apa?"

KAHWIN UMUR MUDA : "ish! muda-muda dah kawen, ini mesti ade buat benda tak baik ni...
tah-tah dah termengandung!"

KAHWIN UMUR LAMBAT : "ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen... tak laku kot!"

KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL : "ish! ni kawen ke ape? kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sket!"

KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR : "ish! besarnye majlis... kalah anak DATUK. nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni..tah-tah kawin buat personal loan!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.

BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG,
DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA.
NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI PAYAH!..

4 comments:

aidadidu said...

benar sekali. manusia. memang camni.

ShahidaAzlini said...

betol tu aida...xpe..kite hanya merancang,TUHAN yg tentukan segalanya..bukan MANUSIA

choclairissa @ intan said...

lepas kawen pun same shila..bile nk dpt anak..bile dpt anak bile nk tmbh anak..haiyaaaa sabar2..

ShahidaAzlini said...

betol tu intan..mulut manusia tak penah nye susah...kite hanya iya kan aje...