Daisypath Anniversary tickers

06 November 2009

Dress or Kebaya

saya tetibe terpikir untuk memakai dress pada hari persandingan nanti...maksud saya dress moden atau jubah labuh seperti siti nurhaliza pakai sekarang ini....saya ada minat satu dress blogger ini pakai..beliau pon memang lawa orangnye...suke la tgk baju die..teringin nak pakai cam tu...dress sesuai untuk majlis potong kek pada sebelah malam..Ini kerana hanya kaum keluarga sahaja yang dijemput untuk memeriahkan lagi majlis pada malam itu..

sumber dari : google


credit dr : kisahlynna

baju beliau sangat cantik...saya minat juga pakai pakaian tradisional nie..macam kebaya..saya rase macam nak pakai kebaya...mybe kebaya lebih ramai diminati berbanding dress..Ini kerana ianya melambangkan adat istiadat melayu zaman dulu-dulu...Sekarang kebaya kebanyakkannya datang dari Indonesia..Jahitan sulan dan manik yang dibuat oleh org indonesia amat cantik dan halus..Ianya menampakkan lagi kekemasan dan kecantikkan kebaya tersebut..



credit dr : rumah kebaya

1 comment:

Elia Si Jejariruncing said...

cantekknyee..suke sangat2..
as for me, kalau saya nak kawin masa nikah mestila bj kebaya labuh.
n masa sanding sebab berangan garden wedding kn, so nak la pakai gaun..tp xtau la dpt ke x..berangan je.huhu..