Daisypath Anniversary tickers

21 November 2009

Hujan...Hujan...

salam sume...sudah 4 hari berturut - turut rumah saya hujan..hujan yang berterusan..mama kate " menurut ramalan kaji cuaca, hujan akan berhenti pada hari selase"..pandai betol mak aku ini..macam la die yg kaji..dengar mule-mule memang nak gelak.Kepada sesiapa yang melangsungkan perkahwinan pada bulan 11 ini, harap bersabar dengan dugaan yang ALLAH telah berikan kepada kite..Inilah keadaan kawasan luar rumah saya..Hujan kadang - kadang lebat dan kadang kala renyai..nasib kawasan rumah saya agak tinggi untuk air naik..tetapi saya bersimpati terhadap rumah yang kawasan tanah rendah dan dinaiki air..

kawasan rumah saya

Hari ini kebetulan saya dan keluarga mendapat jemputan kahwin di sekitar kawasan rumah kami..Semasa hendak ke rumah pengantin, hujan turun dengan lebat..kami terpaksa menunggu sehingga hujan renyai..Saya dan mama sungguh "excited" ke rumah pengantin kerana kami mahu melihat pelamin...alMaklum la saya nak kahwin tahun depan...so, alang - alang dapat bertanya apa - apa yang patut..hehehhe...So, saya dan mama ke rumah pengantin..Sampai dirumah pengantin, hujan kembali lebat..macam mane nak ke rumah pangantin ni..alamaknye kami terpakse redah saje air hujan..

Saya merasa agak simpati kerana hujan turun dengan lebat sebaik sahaja kami mahu makan..Abes alas - alas maje basah, kawasan rumah yang kotor dengan lumpur dan pasir - pasir...selesai saja makan, saya dan mama terus ke dalam rumah pengantin untuk melihat pelamin..wahh...pelaminnye memang cantik..mama pon sibuk la bertanye kepada mak pengantin.."di mane sewa".."mahal tak sewa pelamin".."sekali dengan bilik pengantin ker"....wahhh..mama saya ini..dah macam abg nas terjah dah..macam - macam nak tanye..naik gelak saya tengok..sambil mama sibuk borak, saya ape lagi, sibuk mengambil gambar pelamin..bilik pengantin tak sempat nak ambil sebab ramai sangat orang..segan pon ada..

pelamin yang amat cantik


hujan membasahi bumi..

mama and adek meredah air..suke lak mama

No comments: