Daisypath Anniversary tickers

30 November 2009

Kisah Sepanjang Hari Raye Korban

salam...lame gile rase tak update blog aku nie..agak malas pon ada..banyak kije...asik tdo lambat..aku nak cite pasal kisah yang terjadi pada hari raye Korban 2009...mybe tahun ini merupakan tahun akhir akan sambut hari raye Korban sebgai anak Perempuan En.Mustaff ..sedey pon ada rase nye..tapi tak per..ini sume hanya la dari segi ungkapan semata-mata...

Pada pagi raye, seperti biase kami 4 beradik..tahun ini kurang sorang iaitu adek aku yg ke-4..die beraye die kg ku die taiping perak..cuti matrik tak lame..so, die malas nak balik umah..Pagi tu aku and kakak serta adek ku bersiap..kami akan ke kuantan. ke rumah mak ngah aku..nak tengok cousin aku bersalin..kami ke sane dengan 2 buah kerete..masing-masing ada lesen kete..beria la nak bawak kete..termasuk kawan bapak aku..

so, kami ke kuantan dengan 3 buah kerete..adek aku drive, elok ajer nak reverse kerete, die boleh tak perasan rupanye pintu pagar tak bukak...ape lagi, dommmmm!!!!!!.....langgar terus la pagar tu..dan tibe...tibe...pagar tu runtuh..dommmmm!!!!!...jatuh hempap kerete...nasib la adek aku ni ke depankan kerete slow-slow, kalo tak menang pecah la cermin kerete...just pecah cermin signal ajer...aduhhhh !!! .pagi-pagi dah dengar bapak aku bising-bising..nasib die tak baling tongkat die..kalo tak.!!!..sabar je la..

aku pon berlari betulkan pagar balik..mak aiii...bapak berat pagar ni....hehehehe...so, kami terus menuju ke kuantan..muke memang cuak la..pagi - pagi dah MALANG... :)

samapi dikuantan seperti biase, serbu umah mak ngah aku..nasib umah mak ngah aku batu..kalo tak memang runtuh aku rase..hehehehe..3 buah kerete serbu..mau tak penuh...mak ngah aku nie kalo bab masak memang sedap..sebab pak ngah aku ni tukang masak askar..time aku tunang , pak ngah aku masak...kami pon makan, tgk baby boy yang baru 22 hari (comel gile) , borak - borak, bincang pasal majlis perkahwinan aku...

dalam pukul 3, kami nak balik la..hajat ngan mama aku nak gi jalan - jalan kuantan..nak beli kain tok majlis nikah and sanding aku nanti..tibe- tibe, kerete bapak aku tak boleh start..start tak hidup-hidup...aduh....MALANG lagi ker?Oh Tidakkkk....aku pon sabar tunggu dalam kerete..sebab nak balik ke rumah, aku kene bawak kerete..gilir-gilir driver..hehhehe...tunggu dlam 15 minit still tak boleh start....

aduh...dah la panas terik...bapak aku dah start nak marah - marah..tak pasal - pasal die baling tongkat die nnt..tuka bende ni, tuka bende tu.. still tak boleh lagi....bapak aku dh bengang, die terus ckp "jom la balik, kite naik 2 kerete ajer"...WHAT!!!...muat ker?konpom jadi cam sardin..maklum la , kerete yg aku bwk hanya KANCIL..ok?kami ber6 tau..

so, terpakse separuh - separuh dengan kerete kawan bapak aku...so, alhamdulilhah MUAT...nasib la aku ni kurus ajer..hehehhe...akhirnye dalam pukul 8am baru aku and family sampai rumah..kami sempat singgah ke Kemaman..ke rumah Pak Cik aku..

itu la cerita sehari di Hari Raye Korban 2009..Tuhan menduga kite dengan macam - macam cara...memang aku akan ingat smpai bile.- bile.hehhe :)

No comments: