Daisypath Anniversary tickers

17 September 2009

# 8 : Undang - Undang Keluarga Islam

Al-maklumlah, nk dirikan masjid bukan perkara mudah...Semester ini, saya telah mengambil subject elektif EDU (education) iaitu undang-undang keluarga islam..sebelum ini saya dah ambil undang-undang jenayah islam..so kali ini saya ambil berkaitan ngn keluarga plak..saje, nk tmbh ilmu pengetahuan sebelum mendirikan rumahtangga...Buku ini Prof. Madya Dr Muhd Fauzi Muhamad yg tulis...Beliau adalah graduan daripada Uni Al-Azhar Mesir..buku ni mmg bagus..kite leh belajar undang-undang keluarga islam dlm 4 mazhab.Iaitu Mazhab Hanafi, Syafie, Hambalidan Maliki..mmg bagus dan berguna untuk mase dpn...Harganye tak mahal..hanya RM20 untuk 2 buah buku..1 utk membentuk keluarga dan 1 lg utk bubarkan keluarga...Ustaz ckp, kalo dah amek subject EDU ini, dah tak yah gi Kursus kahwin. Tetapi ianya hanya sah laku jika masih student..Cam tak sempat ajer sbb tahun dpn saya akan tamatkan pengajian saya di UPM...InsyaALLAH...

p/s : kene khatam buku ini sebelum kawen...

2 comments:

Mrs.Qarlista said...

ehhhh..student upm ke? i pun amik subjek nih dulu.. :)

Unknown said...

Assalamualaikum. Di mana saya boleh dapatkan buku ini ye ?